A Agrupación Europea de Cooperación Territorial  Eurocidade  Chaves-Verín é unha agrupación de municipios transfronteiriza con personalidade xurídica propia en España e Portugal que ten como misión xestionar de forma conxunta competencias locais co obxectivo de promover a converxencia institucional, económica, social, cultural e ambiental de todo o seu territorio de actuación.

O proxecto Eurocidade 2020 é en esencia un proxecto de cooperación transfronteiriza (CT) ao ser liderado e permitir a realización do obxecto social dunha AECT: a Eurocidade Chaves-Verín.
Pretende fomentar o diálogo entre os diferentes axentes do territorio da Eurocidade e consolidar a CT entre eles mediante a promoción da súa participación nas accións do proxecto e preparar a Eurocidade Chaves-Verín para os desafíos post 2020 asegurando a sustentabilidade da AECT que a xestiona.

Persegue dar cumprimento, en proximidade, aos obxectivos da estratexia Europa 2020, potenciando o historial da  CT como elemento xerador do crecemento intelixente, inclusivo e sustentable, a favor da mellora da calidade de vida dos seus cidadáns.

Todas as actuacións da AECT teñen como primeiros beneficiarios os cidadáns polo que o principal resultado esperado do proxecto é a melloría da calidade de vida dos cidadáns do espazo de cooperación (e da súa contorna máis próxima).

Preténdese alcanzar unha cidadanía máis activa e participativa na construción da Eurocidade e, consecuentemente, na construción da UE, un maior recoñecemento do apoio e importancia da UE no desenvolvemento local.

Actividades do proxecto

EUROCIDADE_2020 consolidará a  Eurocidade Chaves-Verín como ferramenta de integración Europea e de desenvolvemento sustentable.

O proxecto, que ten unha dotación orzamentaria 1.775.405,15€ e un período de execución máximo do 31 de decembro de 2019, centrarase nas seguintes actuacións:
  • O reforzo da cooperación institucional entre Chaves e Verín apoiando aos actores locais a través de micro iniciativas capaces de incrementar o intercambio entre os dous municipios, así como co resto de entidades das que actualmente a Eurocidade forma parte (Eixo Atlántico, Comité das Rexións, Asociación Europea de Vilas Termais Históricas, Comunidade de Traballo Galicia-Norte de Portugal, Rede Ibérica de Entidades Transfronteirizas, entre outras).
  • A Ampliación do espazo territorial de actuación da AECT coa incorporación da Comunidade Intermunicipal do Alto Támega e a Mancomunidade de Verín.
  • A posta en marcha dos servizos técnicos e administrativos da AECT. Para iso lanzarase unha convocatoria pública de emprego que permita dotar á AECT de recursos humanos especializados capaces de asegurar a execución dos proxectos aprobados.
  • A organización de ciclos de actividades de deporte, cultura e educación que permitan lograr unha  eurociudad máis inclusiva e participativa.
  • A posta en marcha da Rede de oficinas de turismo da Eurocidade levará a cabo unha  restructuración dos servizos de atención ao turista, dotándoos de recursos humanos especializados, unha imaxe corporativa común, elementos arquitectónicos de sinalización e benvida á Eurocidade, materiais informativos e de promoción do destino, campañas de comercialización do destino no exterior, apoio ás empresas e pemes do territorio para a promoción e comercialización de servizos turísticos, etc.
  • A posta en marcha de novos servizos no cartón do Eurociudadán ampliados aos municipios limítrofes da Eurocidade. Entre os novos servizos estarán: cartón moedeiro, parking, estacionamentos, transporte, comercio, hostalería, servizos sanitarios, sociais, turísticos e de lecer.
  • A definición do Plan Estratéxico urbano e integrado que permita definir as actuacións para desenvolver no territorio para os próximos 10 anos. Este plan definirá o desenvolvemento urbano tocando todos os eixos de competencias locais: transporte, mobilidade, medio ambiente, participación cidadá, infraestruturas, servizos públicos, servizos sociais, sanidade, turismo, urbanismo, etc.
  • Reforzar os servizos dispoñibles na sede da  Eurocidade: Portelo Único, Oficina Transfronteiriza de Información Xuvenil, Local de Ensaios, sala de conferencias, Servizos  Eures transfronteirizo, biblioteca local e a creación dunha oficina de información turística de fronteira.

Todas as novas relacionadas co proxecto Eurocidade se poden atopar no seguinte enlace.