Programa de sensibilización e educación para o desenvolvemento (DEAR)

O Programa de sensibilización e educación para o desenvolvemento busca informar ós cidadáns e cidadás europeos sobre cuestións de desenvolvemento, mobilizar o apoio público para accións contra a pobreza, ofrecer á cidadanía ferramentas para poder comprometerse con temas de desenvolvemento e acoller novas ideas e cambios de actitude.

Fondo Europeo de Desenvolvemento (FED)

A orixe da cooperación comunitaria coa área ACP (África, Caribe e Pacífico) atópase no Tratado de Roma. Desde o seu inicio -Convenios de Yaundé e Lomé- créase o FED (Fondo Europeo de Desenvolvemento) como Instrumento Financeiro.
Actualmente, atópase en proceso de ratificación por parte de todos os Estados Membros da UE o acordo interno correspondente á 11º FED, que sucederá á 10º FED.

Instrumento de Asociación (PI)

O Instrumento de Asociación (PI) promove os intereses mutuos da UE e dálle á Estratexia Europa 2020 un alcance global, respondendo dunha maneira efectiva e flexible aos obxectivos de cooperación que xorden das relacións da Unión cos países socios e afrontando os retos de interese global.

Instrumento de Estabilidade (IFS)

O Instrumento en prol da estabilidade e a paz substitúe ao Instrumento de Estabilidade que desenvolveu as súas actividades durante o período 2007-2013. Leste, á súa vez substituíra no seu día, ás liñas de financiamento seguintes: Accións de axuda ás poboacións desarraigadas nos países en desenvolvemento de América Latina e de Asia, Accións contra as minas terrestres antipersonas, Mecanismo de reacción rápida, Apoio á Misión de Administración Provisional das Nacións Unidas en Kósovo (UNMIK) e á Oficina do Alto Representante en Bosnia e Herzegovina (OAR), Cooperación Norte-Sur en materia de loita contra as drogas e a toxicomanía e Accións de rehabilitación e reconstrución en favor dos países en desenvolvemento.

Voluntarios de Axuda Humanitaria da UE (EUAV)

A partir de 2014 está en marcha o novo programa de Voluntarios de Axuda Humanitaria da UE (EUAV) co que se pretende facilitar a colaboración daqueles cidadáns europeos dispostos a axudar sobre o terreo a vítimas de desastres, poñéndoos en contacto con organizacións humanitarias que necesiten coluntarios adestrados e motivados para apoiar as súas operacións. Establecéndose así os estándares europeos de voluntariado.

Mecanismo de Protección Civil da Unión

O Mecanismo de Protección Civil apoia olabor realizado polos Estados membros en materia de preparación e resposta rápida a emerxencias graves resultantesde atentados terroristas e accidentesradiolóxicos ou ambientais.
Busca tamén facilitar unha maior cooperación entre os Estados membros no ámbito da protección civil.

Instrumento Europeo para a Democracia e os Dereitos Humanos (EIDHR)

O Instrumento financeiro para a democracia e os dereitos humanos a escala mundial (IEDDH) substitúe ao Instrumento Europeo para a democracia e os dereitos humanos que expirou o 31 de decembro de 2013.

Instrumento de Financiación da Cooperación ao Desarrollo (DCI)

O Instrumento de Financiamento da Cooperación ao Desenvolvemento (DCI, siglas en inglés) da UE ten por obxectivo fundamental a redución da pobreza nos países en desenvolvemento. Ademais, este instrumento financia accións dirixidas á promoción do crecemento económico, social e ambiental sostido. Desde o punto de vista xeográfico, a asistencia da Unión diríxese a países de América latina, Asia, Asia Central, Oriente Medio e Sudáfrica. Incorpora tamén accións de carácter horizontal e temático, así como o Programa Pan-Africano

Instrumento Europeo de Veciñanza

O ENI é o instrumento de veciñanza da UE no marco financeiro 2014-2020. O novo instrumento substitúe ao ENPI (Instrumento de Veciñanza e Partenariado creado para as perspectivas financeiras de 2007-2013). O ENPI, á súa vez, substituíu aos dous anteriores programas de axuda no ámbito da Política Europea de Veciñanza, o TACIS (para a fronteira este e Rusia) e o MEDA (para a fronteira sur-mediterránea).

Instrumento de Axuda á Preadhesión (IPA II)

O Instrumento de Axuda Preadhesión (IPA II) substitúe ao Instrumento de Preadhesión (IPA) 2007-2013. Este asu vez centralizou as funcións dos instrumentos financeiros de preadhesión Phare, ISPA e SAPARD, ao instrumento de preadhesión para Turquía e ao instrumento financeiro para os Balcáns Occidentais CARDS.