EUROPA COS CIDADÁNS 2014-2020

Regulamento 390/2014 do Consello polo que se establece o programa Europa cos Cidadáns para o período 2014-2020

2014 – 2020

• Sensibilizar sobre a memoria histórica e sobre a historia, a identidade e as metas da Unión estimulando o debate, a reflexión e a creación de redes;

• Estimular a participación democrática e cívica dos cidadáns a nivel da Unión facendo que comprendan mellor o proceso de elaboración das políticas e promovendo oportunidades de compromiso social e voluntariado a nivel da Unión.

O programa consta de dous capítulos e unha acción horizontal:

• Capítulo 1: Memoria histórica e cidadanía europea;

• Capítulo 2: Compromiso democrático e participación cidadá;

• Acción horizontal: de análise, difusión e aproveitamento dos resultados dos proxectos realizados no marco de ambos capítulos;

A través de subvencións e contratos públicos, o programa financia os seguintes tipos de accións:

• Reunións de cidadáns, irmandamento de cidades;

• Creación e funcionamento de asociacións e redes transnacionais;

• Apoio a organizacións de interese europeo xeral;

• Creación de comunidades e debates sobre aspectos cidadáns co apoio de TIC ou dos medios sociais;

• Actos a nivel europeo;

• Debates ou estudos e intervencións sobre fitos da historia europea, en particular co obxecto de manter viva a memoria dos crimes perpetrados baixo o nazismo e o estalinismo;

• Reflexión ou debates sobre os valores comúns;

• Iniciativas para sensibilizar sobre as institucións da UE e o seu funcionamento;

• Accións para aproveitar e valorizar os resultados das iniciativas respaldadas;

• Estudios sobre aspectos da cidadanía e da participación cívica;

• Apoio a estruturas de información e asesoramento sobre o programa nos Estados membros;

O Programa está aberto a todas as partes interesadas que promovan a integración e a cidadanía europea, en particular as autoridades e organizacións locais e rexionais, os comités de irmandamento, as organizacións europeas de investigación sobre política pública (foros de reflexión), as organizacións da sociedade civil (incluídas as asociacións de sobreviventes) e as organizacións culturais, xuvenís, de ensino e de investigación.

229 millóns de euros, o que supón un 7% máis de orzamento en comparación co programa anterior. O 20% do orzamento dedícase ao capítulo 1 (histórica e cidadanía europea), o 68% á acción 2 (compromiso democrático e participación cidadá) e o 12% á acción horizontal.