COSME

Base Legal

2014 - 2020

O obxecto de COSME é reforzar a competitividade e a sostibilidade das empresas da UE, fomentando a cultura do emprendimiento e promovendo a creación e o crecemento das pemes.

1. Acceso ao financiamento: Case 1.400 millóns EUR dos 2.300 millóns do presuposto de COSME asígnanse a dous tipos de instrumentos financeiros, cos que se pretende complementar as medidas nacionais de financiamento das pemes:

• Un Instrumento de Garantías de Préstamo (Loan Guarantee Facility) ofrecerá ás pemes garantías directas ou outras modalidades de risco compartido para cubrir préstamos de ata 150 000 EUR;

• Un Instrumento de Capital para o Crecemento (Equity Facility for Growth) que se centrará en fondos que proporcionen financiamento de capital risco, como os préstamos subordinados e participativos, para empresas en expansión e en fase de crecemento, en particular aquelas que realizan actividades transfronteirizas.

Estes dous instrumentos poñeranse en marcha sempre a través de intermediarios financeiros.

2. O acceso aos mercados consiste en servizos de apoio a empresas concretas, que se prestarán principalmente a través da Rede Europea de apoio ás Empresas (Enterprise Europe Network). Esta centrarase na internacionalización das pemes, facilitando a súa expansión e a cooperación transfronteiriza. Tamén existen servizos de asistencia para os dereitos de propiedade intelectual e industrial en Europa, China, ASÉANA e Mercosur.

3. Mellorar as condicións marco lograrase a través do apoio á aplicación da política da UE en materia de pemes, así como a través de cambios na carga administrativa e normativa innecesaria que soportan as pemes, tanto de nova creación como xa existentes.

4. As actividades de fomento do emprendimiento incluirán o desenvolvemento de competencias e actitudes empresariais, sobre todo entre novos empresarios, mozos e mulleres, así como o programa de intercambio Erasmus para emprendedores.

COSME vai destinado a:

1. Os empresarios, en especial as pemes que se beneficiarán dun acceso máis doado ao financiamento para o desenvolvemento, a consolidación e o crecemento das súas empresas.
  2. Os cidadáns que queren traballar por conta propia e que encontren dificultades en establecer os seus negocios.
  3. Autoridades dos Estados membro tanto a nivel estatal, rexional e local beneficiaranse de asistencia nos seus esforzos de poñer en práctica unha reforma política eficaz, especialmente a través de estatísticas e datos fiables a nivel comunitario, o intercambio de boas prácticas e o apoio financeiro para desenvolver a competitividade sostible a nivel global.

2.300 millóns de euros. Polo menos o 60% do presuposto destinarase aos instrumentos de financiamento.